A víztani ismeretek oktatása az erdészeti felsőoktatásban


Az erdészeti tevékenyég sok vonatkozásban kötődik a vízviszonyokhoz, függ tőle, s ugyanakkor visszahat rá. Ez a kapcsolat nemcsak a gyakorlatban érvényesül, hanem természetesen az erdészeti felsőoktatásban is, a kétszáz évvel ezelőtti kezdetektől, napjainkig.
A vízzel kapcsolatos ismeretek először tananyagokban, később tantárgyak formájában jelentek meg. A tantárgyak elnevezése és tartalma szoros kapcsolatban volt az egyetem, a tanszékek és az oktatók történetével, amelyben a szakmai törekvések mellett mindig jelentős szerepet játszott az aktuális társadalmi, gazdasági, politikai környezet is. A történéseket meghatározó belső és külső tényezők között kiemelt szerepe volt az oktatónak, az oktató tevékenységének és egyéniségének. Mindezek eredőjeként a tantárgyak megnevezése és a tantárgyi programok időről-időre változtak.